fredag den 10. december 2010

Intet må gå til spilde...

Da min søn sidste år flyttede i en ny lejlighed sammen med sin daværende kæreste, stod der to meget flotte og næsten nye sofaer i lejligheden. De ku' ganske enkelt ikke komme hele ud af lejligheden, da der efter at sofaerne var kommet ind, var sat nye - og smallere - døre i. Så hvis ikke Michael og Louise ville ha' sofaerne ku' de bare smide den ud...
Da det jo var nødvendigt at skille dem i atomer, råbte jeg vagt i gevær; måske ku' det fine stof bruges til noget. Da vi har cognacfarvede lædermøbler, ku' jeg fint forestille mig at stoffet, der er vinrødt med brunt, grønt og gyldent mønster, ville passe fint ind i vores stue.
Med til sofaerne hørte der nogle meget store puder; de to står på vores seng, to har jeg foræret væk, og de sidste har vi som mega-puder i stuen. De har fået nyt betræk og er dejlige at slænge sig i foran TV.

Det har nu ligget her hos mig i 16 måneder inden jeg fik gang i et projekt, hvor det ku' bruges, men jeg har nu næsten hele tiden vidst hvad jeg skulle med det.

Vores tipoldemors gamle gyngestol, som jeg nu har haft i en del år, trængte voldsomt til nyt stof - ligeså vores spisestuestole.

Så mens husbonden og jeg begge har gået sygemeldt med diverse skavanker forsøgte vi os med at polstre møbler om; og jeg er virkelig stolt af resultatet...

Næste projekt bli'r en gammel sekskantet skammel, som kan bruges til gyngestolen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar